Zadzwoń - wymiana i naprawa tłumika
Usterki układu wydechowego. Jeśli w Państwa pojeździe wystepują nawet niektóre z poniższych usterek konieczna jest pilna naprawa układu wydechowego. Wady kwalifikujące pojazd do naprawy i ponownego badania technicznego:
Duże nieszczelności w układzie wydechowym, powodujące między innymi:
+ zanieczyszczenie powietrza, na skutek przedostawania się na zewnątrz spalin, niedopalonych w katalizatorze,
+ zmianę składu spalin na wylocie układu wydechowego,
+ nadmierny hałas.
Brak rury lub tłumika. Uszkodzenia mocowania lub rozłączenia się jednego lub kilku elementów układu wydechowego. Przekroczenie maksymalnego, dopuszczalnego poziomu hałasu na skutek niewłaściwego działania układu wydechowego.
Jazda w ruchu miejskim jest główną przyczyną zużycia elementów układu wydechowego. Wbrew powszechnemu przekonaniu to nie długie trasy po autostradzie przyspieszają zniszczenie tłumików wydechowych. Krótkie przebiegi w ruchu miejskim przyczyniają się do zużycia układu wydechowego.
Układ wydechowy osiąga normalną temperaturę roboczą po przejechaniu 5 km. Krótkie przebiegi w cyklu miejskim sprzyjają kondensacji spalin we wnętrzu zimnych elementów układu wydechowego. W efekcie tłumiki napełniają się wodą z zawartością kwasu, który oddziałuje na ścianki wewnętrzne. Do tego dodać należy jeszcze zmiany temperatury spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem silnika. Natomiast zimą, sól rozsypana na drogach powoduje korozję od zewnątrz.
Układy wydechowe pojazdów eksploatowanych w ruchu miejskim mają skróconą żywotność. Wyższa jest trwałość układów w pojazdach mających duże przebiegi. W każdym przypadku zalecamy Państwu regularną kontrolę układu, przynajmniej raz w roku.